Nå er IONIQ her med hele tre elektriske modeller; ren elbil, ladbar hybrid og hybrid. IONIQ er den første bilen i verden med disse tre drivlinjene som alternativ Høsten 2017 har IONIQ electric blitt enda mer attraktiv, og har fått nytt utstyr som varme i baksetet og pedaler i metall. I tillegg er grill, hekkplate og rammer rundt LED-kjørelys i sort høyglans standard (gjelder ikke biler i Phantom Black).
Visjon
Hyundais visjon for fremtidens bilindustri er valgfrihet med flere ulike drivlinjer som bygger på kundenes ulike behov, uten at det må gå på akkord med verken god design eller kjøreglede.
Grunnlaget for IONIQ er en helt ny plattform designet spesielt for elektrifiserte drivlinjer. Chassiset er optimalisert for å gi de beste kjøreegenskaper, mens bilen er maksimalt energieffektiv uavhengig av om den er elektrisk, hybrid eller ladbar hybrid.
Innvendig er IONIQ stilren, futuristisk og innbydende.
Under de delikate overflatene venter ny teknologi som trådløs lading av mobiltelefon, avanserte multimediefunksjoner, ventilerte seter og et kraftig lydanlegg fra Infinity.
IONIQ hybrid blir utstyrt med en firesylindret 1,6 Gdi bensinmotor med direkte innsprøytning som yter 105 hk og gir 147 Nm dreiemoment. Den elektriske motoren leverer 32 kW (43,5 hk) med strøm fra et lithium-ion polymerbatteri med kapasitet på 1,56 kWt. Totalt gir dette en systemytelse på 103,6 (141 hk) og opp til 265 Nm dreiemoment. Toppfarten er 185 km/t og utslippet utgjør 81 g/km kombinert. Med en seks-trinns dobbelclutch girkasse byr IONIQ på en dynamisk kjøreopplevelse på høyt nivå.
Den helelektriske versjonen av IONIQ er satt opp med et 28 kWt lithium-ion-polymer batteri som gir en rekkevidde på opp til 250 km. Den elektriske motoren yter 88 kW (120 hk) og gir en toppfart på 160 km/t med et dreiemoment på 295 Nm gjennom en ett-trinns reduksjonsgirkasse. Ladetiden er klasseledende med 90% batterikapasitet på kun 25 minutter ladetid.
IONIQ plug-in - Når 1,6-litersmotoren og elmotoren i IONIQ plug-in arbeider sammen, er effekten på hele 141 hk. Motorene kan også arbeide hver for seg når forholdene tillater det. Bilen skifter mellom drift med elmotoren eller med forbrenningsmotoren og hybriddrift med begge motorene, nesten uten at du legger merke til det. I elektrisk modus gir litiumionpolymerbatteriet på 8,9 kWh IONIQ plug-in en rekkevidde på inntil 63 km.
I tillegg har IONIQ alt en moderne bil kan by på av sjåførassistanse og sikkerhetssystemer som: